Szkolenie z dostępności - klient o szczególnych potrzebach
Szkolenie „Podniesienie kompetencji z zakresu współpracy z osobami o szczególnych potrzebach”
Szkolenie jest realizowane w formule warsztatowej.
Zakres tematyczny:
- Dostępne formy wsparcia i metody komunikacji z osobami dotkniętymi różnymi rodzajami niepełnosprawności.
- Bariery wynikające z różnych typów niepełnosprawności.
- Oczekiwania osób z niepełnosprawnościami.
- Dostępność architektoniczna, informacyjno-komunikacyjna w praktyce.
- Osoba z niepełnosprawnością – definicja, pojęcie nomy i zaburzenia oraz obowiązujące nazewnictwo.
- Komunikacja savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnością.
- Efektywna komunikacja z osobą z niepełnosprawnością: ruchową, wzrokową, słuchową, intelektualną.
- Sztuka właściwej postawy i zachowania wobec różnych form niedyspozycyjności.
- Wspieranie w aktywności a nie wyręczanie osób z niepełnosprawnością.
- Granice własne i innych osób, asertywność, omówienie postępowania wybranych sytuacji trudnych.
- Praktyczne zasady obsługi klienta o szczególnych potrzebach.
Cele kursu:
- Przygotowanie pracownika do profesjonalnego kontaktu z osobą o szczególnych potrzebach.
- Uwrażliwienie na niepełnosprawność, czyli zapoznanie ze statusem osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie.
- Uzyskanie kompleksowej wiedzy w zakresie komunikacji i obsługi osoby z niepełnosprawnością.
- Przełamanie mitów i stereotypów w zakresie osób z niepełnosprawnością.
Koszt zależy od wielkości grupy i miejsca realizacji.
Zapraszamy do kontaktu: [email]kontakt@niewidzialnaprzestrzen.pl[/email]