Szkolenie z dostępności - klient o szczególnych potrzebach

Szkolenie „Podniesienie kompetencji z zakresu współpracy z osobami o szczególnych potrzebach”

Szkolenie jest realizowane w formule warsztatowej.

 

Zakres tematyczny:

 

  • Dostępne formy wsparcia i metody komunikacji z osobami dotkniętymi różnymi rodzajami niepełnosprawności.
  • Bariery wynikające z różnych typów niepełnosprawności.
  • Oczekiwania osób z niepełnosprawnościami.
  • Dostępność architektoniczna, informacyjno-komunikacyjna w praktyce.
  • Osoba z niepełnosprawnością – definicja, pojęcie nomy i zaburzenia oraz obowiązujące nazewnictwo.
  • Komunikacja savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnością.
  • Efektywna komunikacja z osobą z  niepełnosprawnością: ruchową, wzrokową, słuchową, intelektualną.
  • Sztuka właściwej postawy i zachowania wobec różnych form niedyspozycyjności.
  • Wspieranie w aktywności a nie wyręczanie osób z niepełnosprawnością.
  • Granice własne i innych osób, asertywność, omówienie postępowania wybranych sytuacji trudnych.
  • Praktyczne zasady obsługi klienta o szczególnych potrzebach.

 

Cele kursu:

 

  • Przygotowanie pracownika do profesjonalnego kontaktu z osobą o szczególnych potrzebach.
  • Uwrażliwienie na niepełnosprawność, czyli zapoznanie ze statusem osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie.
  • Uzyskanie kompleksowej wiedzy w zakresie komunikacji i obsługi osoby z niepełnosprawnością.
  • Przełamanie mitów i stereotypów w zakresie osób z niepełnosprawnością.

Koszt zależy od wielkości grupy i miejsca realizacji.

Zapraszamy do kontaktu: [email]kontakt@niewidzialnaprzestrzen.pl[/email]