szkolenia „Podniesienie kompetencji z zakresu współpracy z osobami o szczególnych potrzebach
Szkolenie realizowane w formule warsztatowej.
Zakres tematyczny:
· dostępne formy wsparcia i metody komunikacji z osobami dotkniętymi różnymi rodzajami niepełnosprawności
· bariery wynikające z różnych typów niepełnosprawności·
oczekiwania osób z niepełnosprawnościami
Dostępność architektoniczna, informacyjno-komunikacyjna w praktyce.
Osoba z niepełnosprawnością – definicja, pojęcie nomy i zaburzenia oraz obowiązujące nazywnictwo
Komunikacja savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnością:
· efektywna komunikacja z osobą z niepełnosprawnością: ruchową, wzrokową, słuchową, intelektualną
· sztuka właściwej postawy i zachowania wobec różnych form niedyspozycyjności
· wspieranie w aktywności a nie wyręczanie osób z niepełnosprawnością
· granice własne i innych osób, asertywność, omówienie postępowania wybranych sytuacji trudnych
Praktyczne zasady obsługi klienta o szczególnych potrzebach.
Cele kursu:
*Przygotowanie pracownika do profesjonalnego kontaktu z osobą o szczególnych potrzebach.
*Uwrażliwienie na niepełnosprawność, czyli zapoznanie ze statusem osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie.
*Uzyskanie kompleksowej wiedzy w zakresie komunikacji i obsługi osoby z niepełnosprawnością.
*Przełamanie mitów i stereotypów w zakresie osób z niepełnosprawnością.
Koszt zależy od wielkości grupy i miejsca realizacji
Zapraszamy do kontaktu